Felhasználási feltételek


Vállalkozás adatai:

  • Név: Zsolnai Zita
  • Statisztikai számjel: 67829725 8696 231 07
  • Adminisztratív főtevékenység (TEÁOR'25): 8696 - Hagyományos, kiegészítő és alternatív gyógyászati ellátás
  • A szolgáltató, gészségügyi szakdolgozó, természetgyógyász-fitoterapeuta. Országos Kórházi Főigazgatóság nyilvántartási száma: 299142
  • Gazdálkodási forma: 231 - Egyéni vállalkozó
  • Székhely szerinti megye: 07 - Fejér vármegye  
  • Székhely: 8000 Székesfehérvár, Kőrösmezei utca 19
  • Email cím: info@zsolnaizita.hu

A jelen Általános Szolgáltatási és Felhasználási Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) tartalmazzák a Zsolnai Zita egyéni vállalkozó (a továbbiakban: "Szolgáltató") által üzemeltetett www.zsolnaizita.hu elnevezésű weboldal (a továbbiakban: "Weboldal") használatára, a Szolgáltató által a Weboldalon nyújtott szolgáltatások (a továbbiakban: Web-bolt) igénybevételére (azaz a Weboldalon megjelenített termékek, szolgáltatások értékesítésére), továbbá a Weboldal üzemeltetésével és használatával kapcsolatos adatvédelemre és adatkezelésre vonatkozó általános szerződési és felhasználási feltételeket.

A szerződés a felek között akkor jön létre, amikor egy Megrendelő a Szolgáltató bármely szolgáltatására feliratkozik, jelentkezik, vagy megrendeli azt. 

1. Meghatározások

  • "Megrendelő" vagy "Vásárló": olyan természetes személy, jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság, illetve társadalmi szervezet, aki jogképes és cselekvőképes eszerint saját nevében a Web-boltban található termékekre és/ vagy a szolgáltatásaira a Szolgáltatóval elektronikus úton szerződést köt.
  • "Megrendelés": a Szolgáltató és a Megrendelő között elektronikus úton létrejött termék- és szolgáltatás értékesítésre vonatkozó szerződés, amely tartalmazza a Megrendelő által megrendelt terméke(ke)t, a szolgáltatásokat és a megrendelés egyéb lényeges paramétereit, és amely alapján a Szolgáltató a termékek értékesítését valamint leszállítását vállalja, továbbá a szolgáltatásban foglaltakat teljesíti, míg a Megrendelő vállalja ennek ellenében díj fizetését (a továbbiakban: "Díj"), illetve a szolgáltatások igénybevétele során vállalt együttműködését.
  • "Szolgáltatás" vagy "Szolgáltatások": a Szolgáltató által a Web-bolt online felületén szereplő termékek megjelölt ellenérték fejében történő értékesítése és tényleges leszállítása, illetve az életmód- és táplálkozási tanácsadás keretein belül elkészített egyénre szabott dokumentum, illetve személyes vagy online kapcsolattartás biztosítása.


Az ÁSZF hatálya

  • A jelen ÁSZF és az általa hivatkozott, a Szolgáltató hivatalos honlapján (www.zsolnaizita.hu) közzétett mindenkor hatályos Adatkezelési Tájékoztató (a továbbiakban: Adatkezelési Tájékoztató) rendelkezései teljes körűen szabályozzák a Szolgáltatások igénybevétele és a Weboldal használata tekintetében a Megrendelő és a Szolgáltató jogait és kötelezettségeit, valamint az adatvédelem és az adatkezelés kérdéseit. A jelen ÁSZF rendelkezései kötelezik, illetve jogosítják a Szolgáltatót és a Megrendelőt, azok minden képviselőjét, továbbá jogutódját.
  • A jelen ÁSZF határozatlan időre szól, hatálybalépést követően módosításig, illetve visszavonásig hatályos. A Megrendelő a Weboldal használatával, a regisztrációval, illetve a Szolgáltatás igénybevételével a jelen ÁSZF és a kapcsolódó Adatkezelési Tájékoztató rendelkezéseit magára nézve kötelezőnek fogadja el.
  • A Szolgáltató jogosult arra, hogy bármikor egyoldalúan és indoklás nélkül módosítsa az ÁSZF-et. A módosított ÁSZF-et a Szolgáltató legkésőbb az ÁSZF hatályba lépésének napját megelőző napon közzéteszi a Weboldalon. A Weboldalon az ÁSZF hatályos változata mindenkor elérhető.
  • A Szolgáltató kijelenti, a Megrendelő pedig kifejezetten elfogadja, hogy amennyiben jogszabály vagy az ÁSZF nem ír elő papír alapú írásbeli kommunikációt a Szolgáltató és a Megrendelő között, abban az esetben, hogy e-mailben, mint elektronikus levélben való kapcsolattartás és információcsere önmagában írásbelinek minősülő voltát felek kölcsönösen elfogadják. A Felek a fentieket arra tekintettel kötik ki, hogy kifejezetten tudomásul veszik, hogy a köztük létrejött jogviszony alapja az online együttműködés (termékek, illetve tanácsadás megrendelése online szerződéskötéssel), így az egymás közt folytatandó kommunikáció elsődleges alapja az e-mail útján történő levelezés.
  • A Megrendelés nem kerül iktatásra, nem minősül írásba foglalt szerződésnek, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, a későbbiekben nem kereshető vissza. A Megrendelésről szóló e-mail üzenetet azonban a Szolgáltató iktatja, vagyis elektronikus úton archiválja, és a Megrendelő kérésére annak igazolt elküldésétől számított legfeljebb 15 munkanapon belül hozzáférhetővé teszi.


Szolgáltatások 

A Szolgáltató a Megrendelő részére a Megrendelésben rögzített termékeket szállítja le, illetve a szóbeli vagy írásbeli tanácsadásokat teljesíti az ÁSZF-ben meghatározott feltételekkel. Az aktuális termék kínálat kategóriákba sorolva a Web-bolt felületén tekinthető meg és rendelhető meg. 

A Szolgáltató a Vásárló által rendelkezésre bocsátott dokumentumok felhasználásával, személyre szabott funkcionális táplálkozási és életmód tanácsadást, természetgyógyászati ellátást végez. Szolgáltató kijelenti, hogy életmód, illetve táplálkozási tanácsadási tevékenységet végez, Szolgáltató nem szakorvos, nem dietetikus. 

A természetgyógyászati, nem-konvencionális gyógyító eljárások alkalmazása olyan egészségügyi tevékenység, amely a konvencionális gyógyítási módszereket kiegészíti, meghatározott esetekben helyettesíti. Ezen szolgáltatás a beteg előzetes szakorvosi vizsgálata, illetve szakellátása után, vagy azzal párhuzamosan az adott terület szakorvosával konzultálva nyújtható. A Vásárló az ilyen szolgáltatás igénybevételét megelőzően köteles minden adat átadására, amely a szolgáltatás nyújtásának előfeltétele. Betegség fennállásának megállapítása, terápiás terv elkészítése, a beteg egészségi állapotának figyelemmel kísérése orvosi feladat. Kezelés nyújtására nem kerülhet sor előzetes orvosi vizsgálat nélkül.

A táplálkozási tanácsadási szolgáltatás sikeres teljesítése érdekében, a Vásárló köteles tájékoztatást adni mindazon körülményről, tényről, (így különösen minden korábbi vagy jelenleg fennálló, anyagcserét érintő betegségéről, gyógykezeléséről, gyógyszer, vagy gyógyhatású készítmény szedéséről, egészségkárosító kockázati tényezőiről) amely a táplálkozását, illetve az anyagcseréjét befolyásolhatja, a megfelelő szolgáltatásnyújtás érdekében. Ezt a célt szolgálja a szükséges információk begyűjtéséhez és dokumentálásához a Természetgyógyász konzultációs űrlap, amit emailban (online konzultáció esetében) vagy személyesen nyomtatott formában kerül átadásra. Online formában kitöltés esetében, kézzel aláírás nélkül is érvényes.

Szorosan a természetgyógyász-fitoterapeuta képzéshez, tevékenységhez kapcsolódó módszerek

11/1997. (V. 28.) NM rendelet - a természetgyógyászati tevékenység gyakorlásának egyes kérdéseiről)

  • oki-tüneti kezelés megfontolása a terápia során
  • receptúra képzés
  • immunstimuláns gyógynövények
  • tápcsatornára ható gyógynövények bőrbetegségek gyógynövénykezelése
  • húgyúti betegségek gyógynövénykezlése
  • légúti betegségek gyógynövényei
  • nyugtató hatású gyógynövények
  • keringési betegségek gyógynövénykezelése
  • apiterápia
  • aromaterápia
  • gyógynövények alkalmazása gyógyszerforma szerint
  • gyógynövények begyűjtése és kezelése során követendő legfontosabb szabályok

Konzultációk

E-mailban megkeresés után, egy előre egyeztetett időpontban, személyes (előre egyzetetett helyszínen) vagy online keretek között történik a tanácsadás, a Google Meet alkalmazáson keresztül. A szolgáltatás időtartama online konzultáció: 60 perc, személyes: 90 perc.

Az online konzultációra a Vásárló meghívót kap a Szolgáltatótól a sikeres kapcsolódás érdekében. A konzultáció folyamán a Szolgáltató a Vásárló által önkéntesen rendelkezésre bocsátott labor leletek, kitöltött hormonális kérdőívek, egyéb dokumentumok alapján holisztikus szemlélettel közli a véleményét ajánlás formájában a leletekről, állapotokról, tünetekről. Ha szükséges szakorvoshoz irányítja a Vásárlót, vagy ajánlást tesz további vizsgálatokra. A Szolgáltató véleménye és a konzultáció nem helyettesíti az orvosi kontrollt és a szakorvosi vizsgálatokat. A konzultáció adott esetben kiterjed a étrend-kiegészítőkre vonatkozó ajánlások megtételére, illetve életmódbeli és táplálkozásbeli változtatási javaslatokra.

Jelen Szolgáltatás körében írásbeli dokumentációként egy összefoglaló dokumentumot kap a Vásárló az előre megadott e-mail címére.

  • Az online konzultáció – szolgáltatás díja: 35.000 Ft.
  • Személyes konzultáció: 40.000 Ft

Az ár tartalmazza az ÁFÁ-t. A Vásárló a Szolgáltatónak megbízási díjat köteles a szolgáltatási jogviszony létrejöttét követően előreutalással megfizetni. A Szolgáltató a megbízási díjról számlát állít ki, amelyet elektronikus úton juttat el a Vásárlóhoz.

A 60, illetve a 90 percet meghaladó konzultáció időarányosan kerül kiszámlázásra.

A Termékek és Szolgáltatások árát a Szolgáltató a Weboldalon időről időre közzéteszi. A Szolgáltató jogosult az árakat bármikor, egyoldalúan módosítani. Az árak módosítása nem jelenti az ÁSZF módosítását.


Sikeres teljesítése a szolgáltatásnak

A Szolgáltató – a természetgyógyász-fitoterapeuta végzettségének megfelelő szolgáltatáson kívüli tevékenység végzése során – kizárja a felelősségét arra az esetre, amennyiben a tanácsadás a Vásárló esetleges rejtett vagy korábbi betegsége miatt marad eredménytelen. A Vásárló tudomással bír arról, hogy a Szolgáltató által nyújtott – a természetgyógyász-fitóterapeuta végzettségének megfelelő szolgáltatáson kívüli – szolgáltatás nem orvosi vizsgálat (a biorezonanciás géppel vizsgálat sem), nem gyógyításra irányul, ezért az esetleges egészségügyi panaszok kezelésére nem alkalmas. Szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal a Vásárló előtt ismert vagy nem ismert betegségéből, illetve egészségügyi panaszából eredő következményekért. A Szolgáltató – ide nem értve a természetgyógyász-fitóterapeuta végzettségének megfelelően nyújtott szolgáltatást – nem jogosult betegség miatti kezelést még tanácsadás formájában sem nyújtani, ezért amennyiben a Vásárló megrendelése kezelésre irányul, úgy a Szolgáltató köteles a tanácsadást megtagadni, mely esetben a felek közötti jogviszony lehetetlenül és megszűnik. A Vásárló köteles a Szolgáltatónak megfizetni mindazt a költséget és munkadíjat, amely a Szolgáltató részéről már nyújtott szolgáltatásért jár.

A Szolgáltató, mint nem-orvos személy, a természetgyógyász-fitoterapeuta végzettségének megfelelően nyújtott szolgáltatás körében részt vehet a beteg ellátásában, és nem konvencionális gyógymódot alkalmazhat – képesítésének megfelelően – orvosi szakellátás után vagy azzal párhuzamosan, a beteg rendszeres orvosi ellenőrzése mellett, diagnózist nem állíthat fel, nem módosíthat orvosi terápiát, terápiás tervet, orvosi vizsgálat nélkül nem kezelhet beteget.

Vásárló vállalja, hogy a számára elkészített személyre szabott étrendi vagy egyéb ajánlást, életmód és táplálkozási programot, kérdőívet, ajánlásokat, e-mail levelezést nem továbbítja harmadik fél számára. Ha ez mégis megtörténik, abban az esetben Vásárló köteles az okozott kár megtérítésére. A vásárló vállalja, hogy fizetési kötelezettségeinek eleget tesz. Amennyiben ez nem történik meg, a szolgáltatási jogviszony megszűnik. Ahhoz, hogy a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatás elérje célját, a Vásárló aktív közreműködése szükséges. Szolgáltatónak nincs lehetősége annak kontrollálására, hogy Vásárló betartja-e a Szolgáltató által meghatározott ajánlásokat, ezért a szolgáltatás eredménytelenségére való hivatkozással nincs lehetőség a szolgáltatás díjának visszaigénylésére, illetve visszafizetésére. Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy bármelyik szolgáltatás megrendelését indoklással vagy indoklás nélkül elutasítsa. Ezzel szemben a jelentkező panasszal, jogorvoslattal nem élhet. Amennyiben Vásárló bármelyik kizáró tényező figyelmen kívül hagyásával jelentkezik táplálkozási és/vagy életmódváltó programra és ez a program során kiderül, a Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a szolgáltatást megtagadja. Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy az előzetesen elfogadott jelentkezést követően, a program során a szolgáltatást indoklás nélkül is megtagadja. Ilyen esetben a szolgáltatás díja visszafizetésre kerül. Szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal azért, ha Vásárló bármelyik kizáró tényező figyelmen kívül hagyásával rendel meg bármilyen szolgáltatást. Szolgáltató és Vásárló mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseket békésen, tárgyalások útján rendezzék. Amennyiben ez nem sikerül, Vásárló jogosult a vitából származó követelésének polgári eljárás keretében bíróság előtti érvényesítésére.


Felelősség/Egészségügyi nyilatkozat

Vásárló kötelessége a jelen Szerződés elfogadásával, hogy Szolgáltató felé bejelentse minden nemű betegségét, allergiáját, intoleranciáját, egészségügyi kihívásait, melyért csakis a Vásárló saját maga felelős. Szolgáltató nem vállal felelősséget semmilyen betegségért, melyet a Vásárló eltitkol, mert a gyógyítás, orvoslás nem áll Szolgáltató hatáskörében.

Az ajánlások csak tanácsadásra szolgálnak, valamint arra, hogy a Szolgáltató legjobb tudása szerint segítsen Vásárlónak, az egészségével kapcsolatos tájékozottabb döntések meghozatalában. Szolgáltató hatásköre nem terjed ki semmilyen egészségügyi probléma diagnosztizálására vagy kezelésére, ide nem értve a természetgyógyász-fitoterapeuta végzettségének megfelelő szolgáltatás keretében végzett tevékenységet. A szolgáltató – a természetgyógyász-fitoterapeuta végzettségének megfelelő szolgáltatás körében végzett tevékenységen túl – olyan végzettséggel rendelkezik, mely végzettség alapján kizárólag ajánlások, javaslatok, útmutatás, információ és tippek közölhetők, a Szolgáltató legjobb tudása szerint. Ezek semmiképpen sem helyettesítik az egészségügyi, orvosi tanácsadást. Szolgáltató a természetgyógyász-fitoterapeuta végzettséggel rendelkezik, az annak megfelelő tevékenység végzésére jogosult. Szolgáltató nem felelős és nem tehető felelőssé a szolgáltatott információk értelmezéséért. 

Szolgáltató bizonyos tényezőkre nem nyújt tanácsadást, mint a:

  • Hormonkezelés
  • Vesebetegség, májbetegség, tartós emésztőrendszeri betegség (pl. IBD, felszívódási zavarok),
  • Evészavar esetén (anorexia, bulimia, orthorexia nervosa)
  • 1-es típusú cukorbetegség, inzulinnal kezelt 2-es típusú cukorbetegség
  • Daganatos megbetegedés esetén
  • Ha komoly betegség miatt orvosi vagy kórházi kezelés alatt áll

A Szolgáltató által megosztott információk nem orvosi tanácsok, és nem használhatók semmilyen egészségügyi állapot diagnosztizálására, kezelésére, gyógyítására vagy megelőzésére. A Szolgáltató, mint nem-orvos személy, a természetgyógyász-fitoterapeuta végzettségének megfelelően nyújtott szolgáltatás körében részt vehet a beteg ellátásában, és nem konvencionális gyógymódot alkalmazhat – képesítésének megfelelően – orvosi szakellátás után vagy azzal párhuzamosan, a beteg rendszeres orvosi ellenőrzése mellett, diagnózist nem állíthat fel, nem módosíthat orvosi terápiát, terápiás tervet, orvosi vizsgálat nélkül nem kezelhet beteget.

Ha A Vásárló bármilyen egészségügyi problémával küzd, ajánlott haladéktalanul felkeresni az orvosát, vagy egy egészségügyi szakembert. A Szolgáltató weboldalán megjelenített tartalom, valamint minden kiadott étrendi ajánlás, életmód és táplálkozási programok csak ajánlásra szolgálnak. A weboldalon megosztott információk kizárólag arra szolgálnak, hogy segítsenek az egészségével kapcsolatos tájékozottabb döntések meghozatalában. Szolgáltató semmiféle garanciát nem vállal a vélemények, tanácsok, szolgáltatások vagy egyéb, e weboldalon található vagy hivatkozott információk pontosságáért vagy teljességéért, időszerűségéért, valamint hasznosságáért. Szolgáltató nem vállal felelősséget semmilyen veszteségért, amely a Vásárló által, az ezen a weboldalon található bármely információval vagy anyaggal kapcsolatos bármely intézkedés vagy megbízás eredménye. A Szolgáltató által megosztott és terjesztett információk, étrendi ajánlások és tartalmak bármely felhasználója saját felelősségére használja az összes információt, ajánlást, iránymutatást és tippet. Szolgáltató nem tehető felelőssé az információk, ajánlások és iránymutatások felhasználó általi értelmezéséért. Minden információ, tartalom és ajánlás, amelyet Szolgáltató a weboldalon, valamint a közösségi médián megoszt, Szolgáltató kizárólagos szellemi tulajdona, mely saját tapasztalatai és képzettsége alapján került kidolgozásra, kivéve, ha Szolgáltató ezt másképpen nyilatkozza, illetve hivatkozza. A Szolgáltató nem rendelkezik doktor, háziorvos vagy dietetikus végzettséggel. Szolgáltató hatásköre nem terjed ki semmilyen egészségügyi probléma diagnosztizálására vagy kezelésére. Szolgáltató funkcionális táplálkozási tanácsadó, életmód tanácsadó, végzettsége és ismerete alapján kizárólag tanácsok, javaslatok, útmutatás, információ ajánlhatók, Szolgáltató legjobb tudása szerint. Ez semmiképpen sem helyettesíti az egészségügyi, orvosi tanácsadást.

Amennyiben bármely fél szerződés szerinti teljesítését vis major akadályozza, az adott fél nem felel a teljesítésében való késedelemért vagy hibáért a vis major időtartama alatt. Jelen ÁSZF értelmezése során - többek között - vis majornak tekintendő a távközlési hálózat hibájából eredő üzemzavar is.


Titoktartási kötelezettség és szerzői jogvédelem

A weboldalon, illetve a közösségi médián Szolgáltató által megjelenített és eladásra kínált minden egyes digitális termék, étrendi ajánlás, e-book, pdf fájl és az online tartalom csak és kizárólag egyetlen Vásárló (fizető fél) számára értékesített. Vásárló jelen szerződés alapján titoktartási kötelezettség alatt áll, nem adhatja ki a megvásárolt terméket harmadik félnek másolásra, nem adhatja át, nem oszthatja meg, nem terjesztheti, nem értékesítheti. A jogtulajdonos hozzájárulása nélkül a fent említett tételek felhasználása a szerzői jogok megsértését jelenti, és jogi következményeket vonhat maga után. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot vagy részletet magáncélú vagy magáncélon túlmenő felhasználás céljából fizikai vagy más adathordozóra letölteni, átmásolni, átvenni, más weboldal részeként elhelyezni, elektronikusan tárolni, feldolgozni, értékesíteni, stb. a jogtulajdonos előzetes írásos engedélye nélkül tilos. A jogtulajdonos a Vállalkozó.


A szolgáltatási jogviszony időtartama, megszűnése, felmondás, ÁFSZ megszegése

Vásárló bármelyik szolgáltatás díjának kiegyenlítésével egyértelműen kifejezi szándékát az adott szolgáltatás igénybevételére és automatikusan elfogadja a Szolgáltató Általános Szerződési Feltételeit. Amennyiben Vásárló az adott szolgáltatás díjának kiegyenlítése után bármilyen indokkal (pl. vélt vagy valós egészségügyi problémákra, családi okokra vagy egyéb külső körülményekre való hivatkozással) meggondolja magát a szolgáltatás igénybevételének tekintetében, nincs lehetőség a szolgáltatás díjának visszaigénylésére, illetve visszafizetésére, mert Vásárló jelen Szerződés feltételeit elolvasta és elfogadta a szolgáltatás megrendelésével.

Amennyiben a Vásárló a szolgáltatás nyújtásához szükséges dokumentumokat nem szerzi be a foglalt időpontjáig vagy a Szolgáltató mentális vagy fizikai okok miatt alkalmatlannak bizonyul a tanácsadásra, a szolgáltatási jogviszony ellehetetlenülés miatt megszűnik. Amennyiben a felek között a szolgáltatási jogviszony létrejött, azonban a Vásárló a hiányosan beszerzett dokumentumokat a Szolgáltató kérése ellenére a megadott határidőn belül nem pótolja, a Szolgáltató jogosult a jogviszonyt felmondással megszüntetni, és a felmerült költségeit és munkadíjat a már nyújtott szolgáltatásokért követelni.


A felek közötti jogviszony

Felek az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény rendelkezéseinek megfelelően megállapodnak, hogy az elektronikus úton eszközölt megrendelés útján létrejött szerződés írásban megkötöttnek minősül, a szerződés magyar nyelven jön létre, és arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre vonatkoznak a jelen ÁSZF rendelkezései.Tekintettel arra, hogy a szerződés írásban megkötött szerződésnek minősül, a felek megállapodnak, hogy a Szolgáltató, valamint a Vásárló közötti megrendelés adatai között szereplő email címen történő kommunikáció írásbeli kommunikációnak minősül. 

A megrendelésre vonatkozó e-mailen visszaigazolás a Szolgáltató és Vásárló között létrejött szerződés tartalmát képezi, és annak e-mailen történő megküldése eleget tesz a 45/2014. (II.26) Korm. rendelet 18.§ szerinti "írásbeli megerősítés" követelményének.


Alvállalkozó más szakember bevonása, igénybevétele

A Vásárló tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató jogosult a szolgáltatás teljesítése során alvállalkozó közreműködését igénybe venni. Alvállalkozóként a Szolgáltató más szakembert vonhat be a teljesítésbe. A Vásárló kifejezetten hozzájárul, hogy a Szolgáltató a személyes adatait és minden más átadott adatát a szolgáltatás teljesítése érdekben és időtartamára átadja.

Összefoglalója a Szolgáltatásokra vonatkozó irányelveknek


  1.  A weboldal tulajdonosa megtiltja, hogy személyes adatait (név, lakcím, e-mail cím, fénykép, stb.) előzetes írásos hozzájárulás nélkül más weboldalon megjelenítsék
  2. Az weboldalon leírt és a konzultáción elhangzó információk a tanulmányaimból szerzett ismereteimet és saját tapasztalatimat tükrözik.
  3. Az írásban és szóban közölt információk tájékoztató jellegűek, bármilyen életmódbeli változtatás esetében minden esetben ki kell kérni a kezelőorvos véleményét.
  4. Az átadott információk nem minősülnek orvosi diagnózisnak és nem helyettesítik a szakorvosi konzultációt semmilyen formában!
  5. Az életmód, étrend tanácsadás/közös együttműködést megszüntetésének jogát fenntartom abban az esetben, ha kiderül, hogy a közösségi oldalakon gombamód megszaporodó önjelölt tanácsadókból álló csoportban kér további segítséget, illetve kezd el használni onnan származó javaslatokra szereket vagy módosít az étrendjén!
  6. Amennyiben az online konzultáció (biorezonanciás mérésre, személyes konzultációra nem vonatkozik), valamilyen oknál fogva mégsem nyeri el a tetszését, a konzultáció idejének feléig kell jeleznie (45 perces konzultációnál a 20-dik percig, 90 perces konzultációnál a 45-dik percig), és megszakítom a konzultációt. Ebben az esetben 1 napon belül visszatérítem a konzultáció árát a megadott bankszámlaszámra. A szóbeli konzultáció idejének fele után semmiféle reklamációnak helye nincs.
  7. Tudástár tagság garancia: amennyiben nem nyerte el tetszésed, jelezd a csatlakozást követő 24 óráig és ez esetben 1 napon belül visszautalom a vásárolt tagság árát.
  8. Az ingyenes letölthető e-könyvekkel, ingyenes anyagokkal kapcsolatosan semmiféle reklamációnak helye nincs. 
  9. Online vagy a személyes konzultáción az ügyfél nem jelenik meg (nem történik időben lemondás lásd lejjebb 4. pont), a szolgáltató nem köteles új időpontot biztosítani számára.
  10. A széklet elemzéshez tartozó online konzultáció az ügyfél nem jelenik meg (nem történik időben lemondás lásd 4. pont), vagy az időpontot egyeztető email-ra 14 munkanapon belül nem válaszol, a szolgáltató nem köteles új időpontot biztosítani számára.
  11. Online vagy személyes konzultációra késve érkezés (ügyfél) esetében az időtartam nem kerül meghosszabbításra a késés időtartamával. 


Konzultációk, események megrendelése és lemondása


a.) A személyes és online konzultációt, a webáruházon keresztül lehet megrendelni és kifizetni, ami online bankkártyával, átutalással lehetséges. Időpontot ezzel egy időben a naptár applikációban kell lefoglalni. Az időpont lefoglalása nem érvényes a szolgáltatás webáruházban történő megrendelése, illetve kifizetése nélkül. 

Átutalás esetén 3 munkanap áll rendelkezésre a megrendelt szolgáltatás kifizetésére. 

b.) Megrendelés lemondása (konzultációk, testösszetétel mérés)

Pénzügyileg rendezett szolgáltatás (előleg fizetése esetében is), megrendelés esetén a konzultáció időpontja előtt 7 nappal a teljes összeg visszafizetésre kerül. 7-4 nappal előtte történő lemondás estén 50 %, 3 napon belüli lemondás esetén nem áll módunkban a pénzt visszafizetni. 

c.) Időpont módosítása (konzultáció személyes és online)

Pénzügyileg rendezett szolgáltatás megrendelés esetén a konzultáció időpontja előtt minimum 5 munkanappal van lehetőség az időpont átkérésére! 3 napon belüli lemondás esetén nem áll módunkban ugyanazon megrendelésen belül az időponton változtatni. 

Azok számára, akik többször foglaltak időpontot megrendelés nélkül, illetve megrendelés és pénzügyi teljesítés után több alkalommal módosítást kezdeményeztek az időponton vagy mondták le, azok számára nem vagyunk kötelezhetők új alkalom biztosítására.

Előadások, tanfolyamok néven meghirdetett, csoportos (max. 30 fő) események, mely a Szolgáltató által meghirdetett címen kerülnek megrendezésre vagy online felületen, melynek aktuális tematikáját, illetve részletes leírását a weboldalon, illetve facebook oldalán teszi közzé a Szolgáltató.

a.) Jegy visszaváltás illetve csere.

A Vevő a jegyvásárlás pillanatában a jegy ellenértékének megfizetésével elismeri, hogy az elérhető jegytípusokról, illetve a Rendezvényről előzetesen teljes körű tájékoztatást kapott. Ennek értelmében a jegyeket a szervező a vásárlást követően nem köteles sem visszaváltani, sem más típusra cserélni. A weboldalon keresztül végzett jegyvásárlás nem módosítható, nem törölhető és nem vonható vissza, amennyiben a jegy árának átutalása megtörtént. Csere nem lehetséges. Visszaváltás illetve csere kizárólag elmaradt előadás esetén kezdeményezhető a szervező által megadott feltételek szerint.

b.) amennyiben az előadás elmaradna, az Ön által a jelentkezéskor megadott e-mail címen értesítjük az elmaradás tényéről, és a jegyek visszaváltásának, további felhasználásának lehetőségeiről


Életmód táborokra vonatkozó irányelvek


a.) Életmód tábor néven meghirdetett, csoportos események, mely a Szolgáltató által meghirdetett címen kerülnek megrendezésre, melynek aktuális tematikáját, illetve részletes leírását, jelentkezési feltételeit a weboldalon, illetve facebook oldalán teszi közzé a Szolgáltató. 

b.) Lemondásra vonatkozó feltételek: A jelentkezéskor előlegként kifizetett összeg a tábor első napja előtt 50-40 nappal a teljes összeg visszafizetésre kerül. 40-30 nappal előtte történő lemondás estén 50 %, 30 napon belüli lemondás esetén nem áll módunkban a pénzt visszafizetni.

c.) Biztosítás: Az ár nem tartalmazza a táborban résztvevők egyéni baleset és személyi vagyontárgy biztosítását, azt mindenki egyéni megfontolás alapján köthet. A tábor időtartalma alatt történt balesetekért vagy vagyoni káresetekért a szervezők nem vállalnak felelősséget és nem vonhatók felelősségre.


A Weboldal használatára vonatkozó speciális rendelkezések, felelősség


  • A Weboldal használata során kifejezetten tilos a Web-boltban megjelenített termékek (a továbbiakban: "Termék" vagy "Termékek") adatbázisának bármekkora részét vagy egészét automatizált vagy egyéb módon letölteni, tárolni és felhasználni.
    A Szolgáltató minden jogi lépést megtesz az ilyen jellegű tiltott magatartás megszüntetése érdekében.
  • A Szolgáltató a tőle elvárható gondossággal kezeli a Weboldalon szereplő információkat, de nem vállal felelősséget a Weboldal tartalmának mindenkori teljes pontossága tekintetében, különös tekintettel az elírásokra, téves információkra, változásokra. A Szolgáltató nem vállal felelősséget továbbá azon Weboldalon szereplő web helyekért, amelyekre az esetleges hirdetők által elhelyezett bannerek, linkek stb. mutatnak. Ilyen esetben a hirdető - erre vonatkozó külön megállapodás alapján - teljes kártérítési felelősséggel tartozik harmadik személyekkel szemben az általa a Weboldalra feltöltött, létrehozott vagy egyébként közzétett tartalmakkal kapcsolatban.
  • A Megrendelő kötelezettsége és közvetlen érdeke, hogy a folyamatos információ áramlás és az érvényes Megrendelés leadása érdekében olyan e-mail címet adjon meg, ahol folyamatosan elérhető. A Megrendelő felelőssége az e-mail postafiókja oly módon történő beállítása és karbantartása, hogy a Szolgáltató e-mailjeit folyamatosan megkapja.


Adatvédelem és adatkezelés, cookie-k


A jelen ÁSZF-ben foglalt Megrendelésekre vonatkozó adatvédelemmel és adatkezeléssel, továbbá a cookie-k működésével kapcsolatos rendelkezéseket a Vállalkozó Adatkezelési Tájékoztatója tartalmazza, amely így a jelen ÁSZF rendelkezéseivel összhangban szabályozza az adatvédelem és az adatkezelés egyes kérdéseit.


Szerzői jog


  • A Weboldal tartalmát szerzői jog védi. A Weboldalon szereplő információk, képek és egyéb anyagok, a Web-bolt grafikai megjelenése és grafikai elemei, a Web-boltban megrendelhető Termékek és Szolgáltatások neve, képe, márkája és egyéb elemek és megnevezések kizárólag a Web-boltból történő vásárlás céljára, a Termékek azonosítására és megjelölésére szolgálnak.
  • Minden egyéb, a fentiekben rögzített felhasználás a Szolgáltató, illetve a Termékek és Szolgáltatások által érintett harmadik személyek írásbeli engedélye nélkül tilos, különös tekintettel azok más adatbázisokban történő rögzítésre, sokszorosításra és a reklámcélú felhasználás bármely formájára, valamint harmadik félnek történő továbbításra, valamennyi esetben részben vagy átdolgozott formában is.
  • A táplálkozási tanácsadás során Szolgáltató által elküldött kérdőív (a továbbiakban: Kérdőív), a Megrendelő számára elkészített étrendi ajánlás (a továbbiakban: Ajánlás) és az ehhez tartozó csatolmányok, információk a Szolgáltató tulajdona, amelyek szerzői jogi védelem alatt állnak. Ezen szellemi termékek felhasználása minden esetben a szerző kizárólagos és írásos hozzájárulásával engedélyezett.
    A Kérdőív, az Ajánlás és az ehhez tartozó csatolmányok, információk fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett.
    Ettől eltérő esetekben a Kérdőív, az Ajánlás és az ehhez tartozó csatolmányok, információk tartalmáról tilos bármilyen másolatot készíteni, bármilyen módon sokszorosítani, nyilvánosan bemutatni, részben vagy egészben közzétenni, illetve ezek tartalmát felhasználva saját hasonló (táplálkozással, fogyással, egészségmegőrzéssel kapcsolatos bármilyen jellegű) terméket, szolgáltatást létrehozni.
    Megrendelő jelen szerződés alapján titoktartási kötelezettség alatt áll, nem adhatja ki az Ajánlást, a Kérdőívet és az ehhez tartozó csatolmányokat, információkat harmadik félnek másolásra, továbbá nem adhatja át, nem oszthatja meg, nem terjesztheti, nem értékesítheti azokat.
    Amennyiben Szolgáltató mégis tudomást szerez szellemi terméke egészének vagy bármilyen részének illetéktelen felhasználásáról, bármi nemű megosztásáról, úgy Megrendelőt jelen szerződés, a szellemi termék árának, illetve a szolgáltatás megrontásának, közszemlére hozatalából okozott károknak okán, a Szolgáltató által meghatározott, 1.00.000 Forint, azaz egymillió Forint értékben felhasználási díj, azaz kötbér megfizetésére kötelezi. A felhasználási díj megfizetése nem jelenti a szerzői jogi mű szerzői jogának megvételét, csak a szerzői jogi mű egyszeri felhasználási díját!
  • Egyes ingyenes VIP szolgáltatásokhoz és  programokhoz való csatlakozás esetén a felek a jelen szerződés elfogadásakor (kipipálja a jelentkezési űrlapon) vállalják a email tájékoztatóban leírt feltételeket. Szerződő felek tudomásul veszik, hogy ezen szerződés írásban megkötött szerződésnek minősül. Szerződő felek tudomásul veszik, hogy a Szolgáltató, és Megrendelő közötti, a szereplő e-mail címen történő kommunikáció írásbeli kommunikációnak minősül. A megrendelésre vonatkozó e-mailen történő visszaigazolás a Szolgáltató és Megrendelő között létrejött szerződés tartalmát képezi, és annak e-mailen történő megküldése eleget tesz a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 18. § szerinti "írásbeli megerősítés" követelményének.


Tagsági programhoz csatlakozás/vásárlás


  • A vásárló, kiválasztja a számára legmegfelelőbb időtartalmú csomagot, amely jelen esetben 3, 6 illetve 12 hónapos időtartalmúak. A Tagok részére oldal tartalmaihoz való hozzáférés engedélyezése a pénzügyi teljesítés után kerül sor.
  • Fizetés módjai: 
  1. Átutalás, amelyre 3 munkanap áll rendelkezésre
  2. Online bankkártya

A hozzáférés engedélyezése után a Tagok részére oldalhoz, vásárlástól elállásra, lemondásra és pénz visszatérítésre nincs mód a szerző jogok védelme miatt. 

14 napos  pénzvisszafizetési és lemondási garancia abban az esetben érvényesíthető, ha a vásárló még nem regisztrált a Tagok részére oldalon vagy 24 órán belül él a pénzvisszafizetési garancia lehetőségével.

  • A Weboldal tartalmát szerzői jog védi. A Weboldalon vagy bármely oldalán szereplő információk, képek és egyéb anyagok, grafikai megjelenése és grafikai elemei, a Web-boltban megrendelhető Termékek és Szolgáltatások neve, képe, márkája és egyéb elemek és megnevezések kizárólag a Web-boltból történő vásárlás céljára, a Termékek azonosítására és megjelölésére szolgálnak.
  • A Tagság nem hosszabbodik meg automatikusan, de bármikor meghosszabbítható.
  • Azok akik megszegik a Szerződési feltételek, azonnali hatállyal kitiltásra kerülnek. Kitiltáskor, pénz visszafizetésnek és jogorvoslatnak helye nincs.


Vegyes rendelkezések


  • A Megrendelő kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével engedményezheti az ÁSZF, illetve a Megrendelés alapján fennálló kötelezettségeit és jogait.
  • Ha a jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné, vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét és érvényesíthetőségét nem érinti.
  • Amennyiben a Szolgáltató az ÁSZF, illetve a Megrendelés alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Azon körülmény, hogy a Szolgáltató egy vagy több alkalommal kifejezetten nem alkalmazza az ÁSZF valamely lényegi feltételét vagy eseti kikötését - ide nem értve a jogszabály által előírt és az ÁSZF által is rögzített kötelezettségeket -, nem eredményez jogról lemondást, így saját belátása szerint a későbbiekben adott feltétel vagy kikötés előírtakkal egyező betartását követelheti.
  • A Megrendelő és a Szolgáltató között létrejött Megrendelések, valamint a jelen ÁSZF rendelkezéseire irányadó jog a mindenkor hatályos magyar jog továbbá, különös tekintettel a Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. tv., és a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény rendelkezései. A Szolgáltató által a Megrendeléssel összefüggésben kezelendő személyes adatok kezelésére az Infotv., valamint az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 számú általános adatvédelmi rendelete (GDPR) is alkalmazandó.
  • A Szolgáltató és a Megrendelő vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni. A Megrendelésekből, illetve a jelen ÁSZF-ből eredő, vagy azokkal kapcsolatos jogviták elbírálására a polgári per rendtartásról szóló, mindenkor hatályos jogszabályokban meghatározott járásbíróság, illetve törvényszék rendelkezik hatáskörrel és illetékességgel.
  • A Megrendelések magyar nyelvűek, a jelen ÁSZF kizárólag magyar nyelven készült.


Személyes adatok kezelése

A Weboldal személyes adatok kezelésére vonatkozó szabályzata jelen Általános Felhasználási Feltételek részét képezi, a szabályzat az alábbi linken érhető el:
https://www.zsolnaizita.hu/adatvedelmi-szabalyzat/



Webáruház, vásárlás, fizetés, szállítás menete

A termék kiválasztása
A vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül. A vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a "Kosárba rakom" gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A Kosár "Megtekintés" ikonjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét. Itt leellenőrizhetik rendelésük helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, ezeket a mennyiségeket, még módunkban áll igény szerint módosítani, javítani is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.

A rendelés elküldése
Ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a termékek összegét, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni azokat, akkor egyszerűen kattintson a "Pénztár" gombra. A "Pénztárban" megtalálja a kosárba helyezett termékek szállítási költségét. 
A következő lépésekben válassza ki az Önnek megfelelő fizetési módot (előreutalás bankon keresztül, PayPal). Ezt követően, ha egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a "Rendelés véglegesítése" gombra.

Árak
Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyeket a webáruházban a termékek mellett találnak. Az árak bruttó árak, azonban ezek az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség a pénztári folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt, valamint a Vásárlási feltételek között is megtalálható. Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

A rendelések feldolgozása
A rendelések feldolgozása minden hétköznapon 48 órán belül megtörténik. Munkaszüneti és ünnepnapokon a rendelések feldolgozása szünetel.

Adatbeviteli hibák javításának lehetősége
Az adatbeviteli hibák javítására a "Rendelés véglegesítése" gomb megnyomása előtt van lehetősége.

Visszaigazolás
Minden rendelésről e-mailes visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről, amely tartalmazza a díjbekérőt is. Telefonos egyeztetés esetén hívja az ügyfélszolgálatot.

Fizetési módok:

Átutalással: Felhasználó a megrendelt termékek ellenértékét a visszaigazoló e-mailben található bankszámlára 3 napon belül köteles átutalni. Az összeg Szolgáltató bankszámláján történő jóváírását követően a Felhasználó jogosult a termék(ek) általa meghatározott módon történő átvételére.

Online bankkártyával: Felhasználónak lehetősége van a rendelés összértékét online, bankkártyával fizetni a Szolgáltató által igénybe vett pénzügyi szolgáltató biztonságos fizetési rendszerén keresztül. 

Stripe: Az online bankkártyás fizetések a Stripe rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Stripe Payments Europe, Limited melynek engedélyszáma: IE513174 , címe:  The One Building, 1 Grand Canal Street Lower, Dublin 2, Co. Dublin, Ireland.

Banki előreutalásos fizetés lépései:

a) A vevő a Webáruházban összeállítja a megrendelését.

b) A Webáruház online felületén elhelyezett "Rendelés véglegesítése" gombra kattintva a vevő az "Előre utalás bankon keresztül" fizetési opciót választja.

c) Vevő emailes értesítést kap a rendelés sikerességéről. A kapott email mellékleteként küldött díjbekérő alapján kell vevőnek 3 napon belül átutalni a megadott bankszámlára a pontos összeget.

d) A termék postázására csak abban az esetben kerül sor, ha a teljes vételár jóváírásra került zsolnaizita.hu oldal bankszámláján. Fontos megjegyezni, hogy minden további bankköltséget a Vásárlónak kell állnia, kifizetnie, mert a díjbekérőn szereplő összeg csak a termékek vételárát és a szállításból eredő díjakat tartalmazza, banki költségeket nem. Így ezeket nem áll módunkban átvállalni.

Számla kiállításának és küldésének módja

Személyes és online tanácsadások, valamint a webáruházban történő vásárlások során a kifizetett összegről a Billingo.hu számlázó rendszeren keresztül e-mailban küld a Megrendelő részére.

Szállítás
A küldemények kézbesítése, szállítása a Posta házhoz vagy csomagpontra küldéssel, és futárszolgálattal történik. A termék szállítási idejét a visszaigazoló e-mail tartalmazza. A szállítás időpontjáról lehetősége van egyeztetni az alábbi telefonszámon.
Szállítási mód: Magyar Posta,  Fox post
Kiszállítási idő: 4-6 munkanapon belül.


Szállítási díjak: 

- Szolgáltatás megrendelése esetében ingyenes.

- 35.000 Ft értéktől való vásárlás esetében ingyenes.

- Ezeken kívül a Magyar Posta és a Foxpost aktuális árai forintban megadva a mérvadók, a csomagok feladásának esetében Magyarország területén belül. Magyarországon kívülre nem kézbesítünk csomagot.

A szállítástól való elállás
Ha a webáruház a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a megrendelőt tájékoztatni. A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. A megrendelő a kereskedelmi feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.

A termék visszaküldése
A terméket csak eredeti állapotában és csomagolásában, hiánytalan mennyiségi, minőségi állapotában vesszük vissza.

Elállási jog/ Visszaszolgáltatási garancia

Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést. Ez alól egyes termékek (külföldről előrendelt) kivételt képeznek.

Az elállási/felmondási határidő a termék adásvételére irányuló szerződés esetében: "attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.".

Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát (lásd Elállási nyilatkozat ) köteles eljuttatni az alábbi címre: 8127 Aba, Kossuth L. u. 83

Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

Az elállás/felmondás joghatásai

Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja, e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte.

Amennyiben a termék kiszállításra került és Ön mégsem szeretné megtartani a terméket úgy a terméket saját költségén kell visszajuttatni cégünkhöz.

Önt nem illeti meg az elállás joga a romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termékeink, továbbá a már megbontott termékeink esetén.

Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön az Eladó hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb egy év.

Tekintettel arra, hogy társaságunk élelmiszereket is forgalmaz: élelmiszerekkel összefüggő szavatossági igényt a termék szavatossági idején túl érvényesíteni kizárt.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Zsolnai Zita e.v. vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Tulajdonjogi kikötés
A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig a szállító tulajdonában marad. A téves, nem elfogadott rendelések során a terméket az "új" tulajdonos nevén készletbe vételezzük, és az újabb, sikeres értékesítést követően az új tulajdonosának kerül kifizetésre az ellenérték!

Megrendelés módosítása, törlése

Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor a vásárló felé azonnal értesítést küld az eladó webáruház szoftvere a rendelés felvételének tényéről. Ez az értesítés nem minősül az eladó és a vásárló között létrejött szerződésnek! Csupán jelzi a vásárlónak, hogy rendelési igényét rendszerünk regisztrálta és továbbította az eladó illetékes munkatársa felé.

Amennyiben a vásárlóhoz ez az értesítés 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek.
Az eladó a rendelés teljesítésének megkezdéséig megadja a lehetőséget a vásárlónak rendelése visszavonására elektronikus úton. A rendelés teljesítésének megkezdésekor a vásárló e-mailben és/vagy telefonon értesítést kap a teljesítés várható időtartamáról, és a teljesítés megkezdésének tényéről, ezután már csak a "Kapcsolat" menüpontok alatt található elérhetőségek valamelyikén keresztül van lehetőség rendelésének visszavonására

A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában e-mailben (info@zsolnaizita.hu), vagy telefonon kerülhet sor (Telefon: +36706268889).

Három munkanapon belüli csereigény

Webáruházon keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon belüli csereigény intézménye. Három munkanapon belüli csereigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alá tartozó tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amely szerint, ha a 3 munkanapon belül érvényesíti valaki a csereigény intézményét, akkor az eladónak ezt úgy kell értelmeznie, hogy a termék az eladáskor már hibás volt és minden további nélkül a terméket ki kell cserélnie.

Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól?

Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.
A jelen ÁSZF-ben írt szavatossági és jótállási jogok gyakorlásának határideje attól a naptól indul, amikor a Vásárló a terméket átveszi.


ALKALMAZANDÓ JOG, PANASZKEZELÉS, JOGÉRVÉNYESÍTÉS

A panaszügyintézés történhet a Szolgáltató adatainál feltüntetett elérhetőségek egyikén elektromos levél, vagy telefonos megkeresés alapján, valamint hagyományos levél formájában vagy személyesen. (Személyes megkeresésre előre egyeztetett időpontban van lehetőség.) A panaszok megválaszolását és lehetőség szerinti orvoslását a Szolgáltató igyekszik a lehető leggyorsabban megtenni, de legkésőbb 14 napon belül.

A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a Vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  • a fogyasztó neve, lakcíme,
  • a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  • a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  • a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  • a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
  • a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  • telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A Vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén a Vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

Amennyiben a Szolgáltató és a Megrendelő között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: https://jarasinfo.gov.hu/

Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell:

  • a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  • a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  • ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
  • a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  • a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
  • a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,
  • a testület döntésére irányuló indítványt,
  • a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást. Amennyiben a Vásárló a fogyasztói jogvitát online szeretné lefolytatni és rendezni, azt megteheti a https://ec.europa.eu/odr alatt található online vitarendezési platformon keresztül. Az egyszerűbb és a gyorsabb ügyintézés érdekében javasolt a Budapesti Békéltető Testület megjelölése eljáró hatóságként.
A Fejér vármegyei Békéltető Testület elérhetőségei: https://fmkik.hu/kapcsolat 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

A Vásárló (amennyiben Fogyasztó) fogyasztói panaszával kapcsolatosan a területileg illetékes járási hivatalhoz fordulhat. Erről bővebb információ az alábbi linken érhető el: https://jarasinfo.gov.hu/.16.4


Záró rendelkezések

Az Eladó fenntartja a jogot, hogy jelen Weboldalak Általános Felhasználási Feltételek rendelkezéseit frissítse, illetve időközönként módosítsa, hogy az tükrözze a weboldal működési módjának és feltételeinek változását, vagy a jogszabályi környezet változását. Ilyen esetekben az Általános Felhasználási Feltételek módosított változata jelenik meg az oldalon. Az Általános Felhasználási Feltételek tartalmát érdemes időről-időre figyelni a Weboldalon. A módosított Általános Felhasználási Feltételek ellen, azok Weboldalon történő közzétételét követően, a Vásárló/Felhasználó tiltakozhat. 



2025.11.11