5:2 időszakos böjt útmutató e-könyv

Harcolsz még a...

  • Kilókkal, jojo-effektussal: Jó sok étrendet és módszert kipróbáltál már, voltak amik ideig óráig működtek is nálad, de aztán elvesztetted a fonalat? Ki azért, mert 4-8-12 hét múlva újabb étrendért, receptekért kellett volna jelentkezni vagy azért mert önsanyargatóak, tarthatatlanok voltak ezek a étrendek...
  • Korai öregedéssel: Ki  ne szeretne hosszú ideig jó formában, fiatalos külsővel élni?! Kísérletek már azt mutatják 36 % - 83%-kal hosszabb lehet a böjtös életmódot folytatók várható élettartalma.
  • Szív és keringési panaszokkal: csökkentheti ez az étrend a vér triglicerid, Ldl, koleszterin, vércukor szintjét és jó hatással lehet az inzulin rezisztenciára. Ezek összességében nagy kockázatot jelentenek a szív és keringési betegségek kialakulására.
  • Agy egészsége, memória, idegrendszer: az agy hormonja a BDNF (Brain Derived Neurotrophic Factor) olyan fehérje, amely elősegíti az új idegsejtek növekedését. Sok kutató úgy gondolja most már a böjt és az ahhoz társuló bélflóra regeneráló étrend védelmet nyújt az Alzheimer és Parkinson betegségekkel szemben.
  • Daganatos elváltozások:  Állatkísérletek azt mutatták a böjtnek nagy szerep jut a megelőzésben.
  • Inzulin rezisztenciával: A számodra nem megfelelő étrend, tápanyagok, finomított és a túlzott mennyiségben bevitt szénhidrátok, előbb utóbb a hasnyálmirigy működésére lesznek negatív hatással lesznek. 
    Böjt hatására viszont a vércukor szinted csökkenhet 3.0-3.6% is míg a böjtös inzulin szint 20-31%-kal is mérséklődhet. Ezek a számok azt is jelzik, ezzel az étrenddel jobban védett a szervezet a 2. típusú cukorbetegség kialakulása ellen, valamint stabilabb hangulat és energiaszint vár rád.
  • Gyulladásokkal, allergiával, krónikus betegségekkel: Ma már tudjuk az esetek többségében az emésztőrendszerből kiinduló gyulladások okozzák. Ennek kialakulásában a nyugati típusú étrend nagyban felelős. A többszörösen feldolgozott, adalékanyagokkal felturbózott, silány minőségű ételek, nem csak súlyos elhízáshoz, de számos krónikus betegséghez is vezetnek, mint a cukorbetegség, autoimmun folyamatok.                                                          Az időszakos böjt és a  mediterrán típusú, jó zsírokra és minőségi alapanyagokra épülő étrend módszerével és a böjttel , hozzásegíthetjük a bélflórát a regenerálódáshoz, ami a gyulladások csökkenésével jár. A szervezet képes gyógyítani önmagát, és ezt a támogathatjuk az étrendünk megváltoztatásával. A beleink olyanok a számunkra, mint a fának a gyökerei, nem mindegy milyen tápanyaggal teli talajba kerül vagy sem.
  • Magas zsigeri zsírral: az elégtelen oxidációs folyamatnak köszönhetően a test kevesebb energiát éget el, és ezáltal raktároz.
  • Magas stressz szinttel: csökken a kortizol termelés

Készen állsz arra, hogy végre megtedd azokat a lépéseket, amik az egészséges életmódhoz, étrendhez vezetnek?


Jó hírem van, jó helyen vagy!


Hogyan segíthet neked a böjtös étrend?

Apropóját, amiért létrehoztam ezt az étrendi programot a saját autoimmun betegségem (hashimoto) táplálkozási szokásai és a időszakos böjt kapcsolatának számos tévhite és tévelygése adta. Sok mindent lehet olvasni a neten a böjttel kapcsolatban, és mint szakember, de mint magánember a betegségén keresztül tapasztaltakat is szeretném megosztani veled. Jelen esetben érdemes kikérni tanácsadó véleményét, aki jártas a témában, hiszen itt is vannak rizikó faktorok.

Maga az intermittent fasting IF (időszakos böjt IB, időben korlátozott étkezés IKÉ) nem új keletű dolog, számos vallásban és kultúrában megtalálható bizonyos formában. Eleink már jó régen rájöttek arra -nem csak betegségekben-, hanem a test és lélek általános egészségének is milyen jót tesz az alkalmanként beiktatott böjt, szó szerint fellélegzik az emésztőrendszer és a szervezet újult erővel képes regenerálni önmagát.. Azért itt az szeretném kihangsúlyozni, ez nem azt jelenti, időszakonként megpróbálom megszabadítani a testemet az elfogyasztott silány minőségű ételektől, ez egy életmód is egyben!

Az IF (intermittent fasting) népszerűsége az utóbbi időben növekszik, nagyrészt annak köszönhetően, hogy képes elősegíteni az emésztőrendszer regenerálódását, ezáltal a tápanyagok felszívódásának magasabb arányát az étkezések során. A népszerűsége azért is nő, mert nem követeli meg, hogy radikálisan megváltoztassuk az étrendünket (pl. nem léböjtkúra) és a napszakunkba, napi rutinba is könnyen beilleszthető.

Az IKÉ (időben korlátozott étkezés) sikerének titka az az egyszerű tény, hogy a test éhgyomri állapotban másképp viselkedik, mint amikor tele van. Amikor a gyomrod tele van, elkezd a szervezet aktívan emészteni és a tápanyagok felszívódása megkezdődik. Ez kb. 5 perccel azután kezdődik, hogy befejezted az étkezést, és akár 3-5 órát is igénybe vehet, attól függ ki melyik anyagcsere típusba tartozik (gyors vagy lassú emésztés). Ekkor a szervezet aktívan termel inzulint, ami ebben az időszakban azt idézi elő, hogy a tested kevésbé képes a megfelelő zsírégetésre ebben az állapotában. Az emésztés utáni időszakban az inzulinszint visszaáll a normális szintre, amely 8-12 óra közötti időtartalmat is jelenthet.

Ez a kettő közötti időszak a puffer, -a táplált és éhomi állapot között-, és amint az inzulinszint normalizálódik, a böjt állapota kezdődik

Ez az az időszak, amikor a tested a leghatékonyabban képes feldolgozni a zsírt! 

Sajnos, ezt a legtöbb ember nem veszi figyelembe, nem tartja be, tehát nem éri el soha azt az állapotot, ahol a leghatékonyabban égeti a zsírt.

De van remény, lehet ezt okosan csinálni munka és család mellett is, úgy, hogy mindenki szívesen fogyasztja azt az ételt is amit éppen főztél!

Nincs más dolgod mint, hogy követed az útmutató ebookban szereplő aranyszabályokat és gyerekjáték lesz az életmód és étrendváltás.

Mit nyerhetsz a fent felsoroltakon kívül még...

A fogyáson és a kívánt testsúly hosszútávon megtartásán kívül sok mindent profitálhatsz az IF-el. Javítva a biológiai funkciókon, természetes módon javítasz a sejtregeneráción, ezzel pedig egy egészségesebb, minőségibb és ezáltal hosszabb életet élhetsz. Nincs önsanyargatás, unalmas fogyókúrás receptek, helyette változatosan, nagyobb ráfordítás nélkül, sőt olcsóbban étkezhetsz mint eddig, ha gondoskodsz magadról, ezzel jelentős összeget takaríthatsz meg magadnak! A kezdeti nehézségek (át kell állni a szervezetednek egy másik üzemmódba) után amikor a tested már alkalmazkodott, semmilyen szinten nem szabad éhezned vagy kínzó éhségérzeted érezned. 

1 dolog, amit nőként érdemes tudnod...


Zsolnai Zita, Nemzetközi okleveles bélflóra regenerálás tanácsadó
Zsolnai Zita, Nemzetközi okleveles bélflóra regenerálás tanácsadó

Mi eredendően érzékenyebbek reagálunk az éhezés jeleire. Hogyan? Amikor a szervezeted éhséget érez a leptin és ghrelin nevű éhség hormonok jóvoltából, akkor ez éhségérzet formájában jelezni fogja neked.

A leptin az étvágyat szabályozó aktív hormon, jelt ad az étkezés abbahagyására, amikor a elérted a 'tele vagyok' szintet. Amikor a böjt állapotába kerülsz, akkor a tested mérsékli a leptin előállítását.

Ghrelin hormont a gyomor és a hasnyálmirigy speciális sejtjei állítják elő. A legfőbb hormonok egyike amely, az éhségérzet kialakulásáért felelős. Szintje étkezés előtt emelkedik étkezés után csökken, ennek a folyamatnak a szabályzása a hipotalamuszban zajlik.

Miért az 5:2 beosztást válaszd?

Ezzel az időablakos beosztásban azok is elkezdhetik, akik egyes gyulladásos betegségekben (kezelőorvos véleményét minden esetben ki kell kérni) szenvednek és természetes úton is szeretnék a gyógyulást támogatni vagy a munkájuk és családjuk mellett nehezebb helyzetben vannak, szorosabb időbeosztással élnek, de szeretnének hatékonyan életmódot váltani.

Nem csak én alkalmaztam sikerrel az autoimmun betegségem kapcsán, de felkarolták és alkalmazzák az 5:2 olyan nemzetközi sztárok, mint Beyonce vagy Benedict Cumberbatch.

Én megcsináltam

És számos vendégemnek is sikerült már!

Zsolnai Zita, Életmód és táplálkozási tanácsadó
Zsolnai Zita, Életmód és táplálkozási tanácsadó

Te is meg tudod csinálni!

Én is voltam rossz állapotban és kerestem, csináltam számos diétát, követtem étrendeket, amikkel még rosszabbra fordult a betegségem.

De most végre az elmúlt 2 évben olyan formát tudtam hozni, amit talán soha...Ennek az étrendnek is köszönhetően, fixáltam magam egy egészségesebb állapotban.

És én küldetésemnek érzem, hogy segítsek nem csak a sorstársaimon, a hashimotoval élőknek, hanem azoknak is akik fogyni szeretnének vagy egészségesebb életmódra kapcsolni.

Ezért teszem elérhetővé ezt a programomat!

Inspirációt a vendégeim  és az én javulásom, sikereim adták arra, hogy ebben a programban megtanítsam neked is, pár egyszerű lépésen keresztül, hogyan tudod te is elérni a célodat!


Mit tartalmaz a kiadvány?


A 12 oldalas kiadványban válaszokat kapsz az alábbi kérdéseidre:  Bevezető az étrendbe

✔ Zsírvesztés kontra súlyvesztés

✔ Ilyen egyszerű
✔ Mindenkinek jó ez az étrend?
✔ Tévhitek? Oszlassuk el!
✔ A 3M! Mit, Mikor, Mivel?
✔ Időzítés...Mikor egyek?
✔ + 1 hetes mintaétrend, amely a Mivel etesd a bélflórádat szakácskönyv (Ebook) szakácskönyvhöz illeszkedik.


Rendeld meg együtt a szakácskönyvet és az 5:2 időszakos böjt útmutatót és kezd el már ma az életmódváltást. Mivel etesd a bélflórádat + 5:2 időszakos böjt útmutató e-könyv






Mivel etesd a bélflórádat e-könyv + 5:2 időszakos böjt útmutató

Bélflóra regeneráló ételek receptjeit tartalmazó szakácskönyv

  • 50 féle étel egészséges, finom és gyorsan elkészíthető receptjei, amelyeket nagyszerűen használhatod az időszakos böjt és a bélflóra regenerálás bizonyos szakaszaiban is! Ráadásul idehaza egyedülállóan a receptek mellett megtalálod a kalória és tápanyag (szénhidrát, fehérje, zsír) mennyiségeket is!  
  • Nem papír és fizikai alapú kiadvány! Megrendelés és a pénzügyi teljesítés után, a megadott email címedre érkezik meg, PDF formátumban.


Ára : 4.500 Ft + 1.490 Ft = 5.990 Ft

VENDÉGEIM SIKERES ÉLETMÓDVÁLTÁSAI

Csatlakozz, a te sikertörténetedért!